Pembangunan Ide


PENGENALAN

Manusia di dunia dipengaruhi dengan 2 prinsip asas iaitu Kemahuan/Keinginan dan Tindakan. Manusia mendapat Ilham/Ide dari Kemahuan/ Keinginan dan kemudian mengambil Tindakan, sekurang kurangnya itulah asas teorinya.


Mengambil teori di peringkat asas yang mudah difahami adalah Manusia perlu makan, keinginan untuk makan memotivasikan manusia mengambil tindakan memenuhi kemahuan mereka, seperti berhenti makan di sebuah restoran makanan segera.

Perkara yang sama juga berlaku dalam proses pembikinan filem, tidak lebih dan tidak kurang. Kamu mendapat ilham untuk bercerita, kamu angkat kamera dan terus merakam. Lebih kurang. Selalunya berlaku adalah apabila mendapat ilham, kita menghabiskan masa yang banyak memikirkan untuk tidak melakukannya atau kita mempunyai peralatan yang cukup tetapi kita tidak tahu dari mana kita mahu mulakan pengambaran.

Untuk mula, orang yang mempunyai ilham dan orang yang akan mengambil tindakan perlulah bersama - sama. Sememangnya pembikinan filem adalah satu kerja kumpulan, perbincangan bakat individu dan semangat yang kuat.

DOKUMENTARI: Merakam sesuatu yang anda tahu dan kenal.
CERITA: Mengunakan segala batas kelebihan dan kelemahan.
-          Menyimpan Tag
-          Membaca buku dan suratkhabar, menonton berita. Pastikan jari jemari anda sentiasa bersedia untuk menyimpan inspirasi dari segala kejadian yang berlaku disekeliling kamu.

Ulasan

Catatan Popular