Menjemputmu Pulang



Hujan lebat membasahi sebuah perhentian dan sepasang kekasih di dalam hujan sedang bertengkar. Sang Dewi memberitahu kekasihnya;
“Kau perlu tinggalkan semua ini dan berjanjilah kau akan tinggalkan semua itu untuk aku.”
Sang Arjuna tertunduk tidak berkata apa apa dan Sang Dewi berpaling dan menahan teksi dan menaikinya dan tinggallah Sang Arjuna keseorang dalam hujan.

*** 

Hari yang dilimpahi sinar suria emas kekuningan melambangkan hari yang baru buat Sang Arjuna & Sang Dewi dan sejarah baru akan tercipta.  Dewi sedang mengemas barang barang sambil melihat potret potret Arjuna. Sang dewi terlihat sekeping nota yang ditulis leh Sang Arjuna.

Tertulis diatas Nota;
“Biar nyawa ku menjadi gadaian buat cinta ku padamu Dewi.
Melihat nota itu Sang Dewi, tersenyum dan terimbau detik pertama kali bertemu dengan Sang Arjuna.

Imbauan;
            Arjuna sedang berlari dari sekumpulan lelaki yang mengejarnya, dan sewaktu melarikan diri beliau terserempak dengan Dewi yang sedang membersihkan belakang rumah. Arjuna memohon untuk bersembunyi disebalik pintu rumah Dewi. Setelah lelaki yang mengejar Arjuna lewat pergi, Arjuna memperkenalkan dirinya dan pergi.

***
Arjuna sedang berkemas untuk menjemput Dewi dan pergi meninggalkan tempat itu. Beberapa orang lelaki yang bersenjatakan besi, beluti dan parang sedang menyusup masuk ke rumah Arjuna. Sedang Arjuna hendak turun dari tangga flat beliau terserempak dengan lelaki tadi dan mereka mengejar Arjuna. Berlaku pertempuran antara mereka dan Arjuna.

Arjuna berjaya melumpuhkan beberapa serangan dari mereka dan melarikan diri. Hujan turun dan Arjuna tiba di sebuah taman permainan dan dia dikepung lelaki yang mengejarnya. Mereka bertempur dan Arjuna berjaya menewaskan mereka semua namun Arjun sendiri cedera parah.

Arjuna menerima SMS dari Dewi yang berbunyi;
“ Kau dah janji akan datang menjemputku, tapi kau mungkiri janji. Jahanam kau Arjuna” 
Dewi sedang menunggu disebuah perhentian dalam hujan dan menangis seperti tidak percaya yang Arjuna akan memungkiri janji.

Dalam keadaan parah, Arjuna meneruskan perjalanan menuju tempat yang dijanjikan agar dia dan Dewi dapat pergidari tempat itu.

Arjuna membalas SMS;
“Tidak pernah aku tidak menunaikan janjiku, telah aku korbankan segalanya dan aku harap Dewi sabar menantiku, biar putus nyawaku tetap akan ku hadir dihadapanmu”
***
            Dewi masih lagi menangis namun dalam tangisannya dia percaya Arjuna akan datang dan menjemputnya pergi. Dewi tersenyum dalam tangisan membaca SMS Arjuna.

            Arjuna yang kebasahan dan luka parah, terus bertahan dan menuju ke tampat yang dijanjikan. Namun akibat kecederaan yang dialaminya, Arjuna tidak dapat meneruskan perjalanan dan Arjuna menghembuskan nafasnya yang terakhir didalam Hujan dengan telefon bimbitnya ditangan.

***
            Tidak mengetahui apa yang berlaku, Dewi masih menunggu dalam tangisan dan hujan semakin lebat membasahi Dewi. Dewi akhirnya embuat keputusan setelah hujan berhenti untuk pergi tanpa Arjuna.

SMS akhir Dewi pada Arjuna;
“Dan biarkan aku pergi dengan cintamu biar sampai mati tetap Arjuna yang akan aku tunggu”. 
            Arjuna dikerumuni orang ramai yang ingin megetahui apa yang terjadi. Dewi didalam teksi tidak mengetahui yang orang yang dikerumuni itu adalah Arjuna dan terus berlalu pergi.

TAMAT.


Penulis / Pengarah:  Rozinor Razali.
Produksi KRUBF’

Ulasan

Catatan Popular