Salute

Duit datang dan pergi setiap hari kita berusaha mencari sesuap nasi memberi makan anak dan bini kat rumah, namun dalam setiap detik masa kehidupan yang dilalui ada saat saat yang tak patut kita jadikan penghalang untuk kita terus berhubung mengeratkan ukhwah.
Pengalaman yang aku lalui banyak mengikat talian ukhwah dengan saudara baru dan lama yang mana ada diantara menjadi rakan, kawan, sahabat dan juga seteru secara senyap menikam belakang namun itu tidak menghalang aku dari terus hidup.

Rangkaian sosial ini mewujudkan satu talian ukhwah kekeluargaan yang tak patut diputuskan biar bagaimana keadaan yang sedang dihadapi aku namun ramai yang senyap tiada khabar berita, entah bagaimana keadaan mereka aku sangat ingin tahu terutama semua bekas pelajar pelajar aku. Dengan keputusan PTPTN yang akan menamatkan memana individu yang gagal mendapat GPA 2.0 denga menamatkan pinjaman. Aku berdoa dipermudahkan usaha mereka kepada yang berusaha.

Duit boleh datang dan pergi, namun talian ukhwah persaudaraan sukar di mengerti keihklasan diri dan dicari.

Salute, De Favelia

Ulasan

Catatan Popular